lørdag 14. november 2009

Alternativ til fiskepinner

Før produserte de glutenfrie fiskepinner. Det har de dessverre sluttet med. Lille liker godt fisk og jeg har funnet et alternativ til fiskepinner som falt veldig i smak. Fisk med topping.

Topping:
4 ss loffsmuler (el. brødmuler/en lefse/hva_du_har)
1 håndfull bladpersille (el. tørket persille)
revet skall av en sitron
4 ss revet ost (eller melkefritt alternativ)
4 ss olivenolje
Blandes sammen i en hurtigmikser.
Stek fisk i panne til den er nesten ferdig. Filét av torsk eller steinbit passer fint. Legg filetene i en ildfast form. Hell toppingen over. Gratiner under grill i ovn i ca 5 minutter til toppingen er sprø og har fått litt farge.
Server gjerne med en soyasky av smør, glutenfri soyasaus, urter, frisk ingefær som freses sammen i en stekepanne.
Her servert med en mos av brokkoli.

IMG_7675

4 kommentarer:

  1. For en super flott blogg du har! Jeg kan ikke få sagt hvor glad jeg ble når jeg fant denne. Jeg håper det er greit for deg at jeg følger deg. Da jeg kommer til å bruke flere av oppskriftene dine :-)

    Ha en fin kveld

    Mvh Linn

    SvarSlett
  2. Jeg så nå at det ikke gikk å følge bloggen din. Det var synd.

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Hmmm enten er det noe galt hos meg, eller så er det noe som ikke er som det skal med bloggene i dag? For jeg ser ikke mine "følgere heller? Men jeg forsøker på nytt i morgen :-) Gikk ikke å trykke på den Følg knappen øverst på siden heller.
    Jeg vil gjerne ha oppskriften din på pepperkakene, det hadde vært supert!

    SvarSlett